Saturday, August 13, 2011

Mood Besama Famly Baru

Harini dah masuk 13hari kita suma berpuasa okey! mood pun okey lah..not bad..Berbuka pon ala kadar.. aku selalu berbuka makan kueh or goreng goreng jer..susah nak makan nasi dlu takut bila sahur xlalu makan... ala kalu berbuka pon bukan lapar sangat, dahaga ja lebey.. kuikuikui..minggu ni aku berkampong umah mak mertua.. perbezaan nya aku kena bagun awal pagi ya..kul4.30 dah bagun buat ayaq(kedah no) letak nasi..slalunya lauk dh masak siap siap masa nak berbuka tu..senang cuma perangat n hidang ja.. cuma kadang kadang goreng ikan or ayam je..pastu rest sat tido balik bangun plak kl6.30 mandi semanyang tido sat (curi tulang) hehe ngantok kot kul 7.40 kena siap siap g keja..adoiyai ngantok =.=' balik tukar tukar baju tolong mak mertua masak..ades kena tang masakan aku xreti buat..punggahhh..tp xpa aku buat yang simple simple sahaja..mana yang aku reti...masa berbuka lain sikit moodnya kat umah mak mertua..sebab bapak dia tegas..nak amik makanan xleh main capai ja kena amik yang mana ada depan mata ja..kalu orang tulung hulurkan baru dapat amik..kalau yang dok jauh jauh tu tgok jela..jangan dok gatai la p capai kang xpasal kena makan penampaq..takut aku...dan bila makan suma diam ja..sunyi sepi..adek adek dia suma pakat tunduk kepala.. aku pon turut serta..haha..xmacam kat umah aku..nak makan apa suma boley rembat ja..ngeee ^^ riuh rendah plaks tu..makan sampai xengat.. sebab tula aku makan sikit je kat umah mertua..takut la kat bapaknye tu.. abes makan kemas kemas meja g mandi semayang..pastu dok dalam bilik.. kadang kadang ja kuar tengok tb kat luar..segan!!! cam tahi je perangai.. yela pompuan kan kena la ada sikap malu..coihhhh!!

rutin harian aku plaks basuh baju bnyak banyak pastu sidai..yang mana kering amek lipatkan..xpa la tuh! at least aku ada gaks aktiviti nak buat..todiaa aktiviti !! xdak la bosan sangat..kalu nak dok mnyembang ja ada ka ayatnya tu..diam tekelu aku dibuatnya..

semalam bapaknye ada gtau soh gtau kat si comi cakap jangan PINDAH!! suh dok umah ni..nahhh haii..terkelu aku dibuatnya...xmo xmo xmo habaq,aku nak pindah n hidup bedikari gaks..da lama sangat aku terkongkong :( masa bujang dulu..nak juga dok umah sendiri..kalu xpindah mana nak letak suma barang barang yang dok ada tu..sori abah.. nak kena kuar juga..kami perlu hidup berdikari..lagipon aku seyes xreti dok rumah orang jadi bodo ja..diammm...dok dalam bilik manjang..xmo xmo xmo..:(

So harap harap dapat rumah baru secepat mungkin..^^
tu saja, byebye

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.